تجلیل از علیرضا رمضانی و دیگر مشارکت کنندگان ثبت آثار معنوی استان بوشهر

به منظور تجلیل و تقدیر از افرادی که در امر تحقیق و پژوهش مراحل ثبت آثار با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همکاری داشته اند جلسه ای با حضور دکتر نظری مدیرکل ثبت آثار تاریخی و معنوی سازمان میراث فرهنگی برگزار شد.

به گزارش «خلیج فارس» به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر؛ محمدابراهیم فروزانی گفت: ما در حواشی خلیج فارس آثاری که ثبت جهانی باشند نداریم، و باید تمام تلاش خود را بکنیم که این اتفاق خوب بیفتد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر ادامه داد: سیراف یکی از مناطقی است که در این حوزه باید تحت حمایت بیشتری از طرف سایر دستگاه های ذیربط قرار گیرد.

وی ادامه داد: اما در حوزه میراث معنوی بسیار خوب کار شده است و جای تشکر دارد که همه هنرمندان و پژوهشگران استان دست به دست هم داده اند تا این آثار که بخشی از فرهنگ ما را بازگو می کنند ثبت گردند.

فروزانی در ادامه گفت: ما باید در حوزه میراث طبیعی و میراث معاصر نیز کار کنیم، زیرا که ما تاکنون درخت ها، تپه های طبیعی و چشمه ها و منابع طبیعی زیادی داشته ایم که باید به آنها بپردازیم و در زمینه میراث معاصری که از دوره قاجار که اوج رونق اقتصادی و هنر استان بوده است نیز باید به داشته هایمان بی توجه نباشیم و شخصیت ها و هنرهای بازمانده از آن دوران را برجسته نماییم و آنها را ثبت کنیم.

همچنین فروزانی به اهمیت ثبت شخصیت های معاصر پرداخت و گفت: اگر بتوانیم شخصیت های معاصر را ثبت نماییم بسیار عالی خواهد شد زیرا که استان ما در این زمینه بسیار غنی است و ما شخصیت های بسیار ارزشمندی را داریم که بسیار پراهمیت است که عرصه فعالیت آنها ثبت شود.

فروزانی به مکان های باارزش هم اشاره کرد و گفت: حتی باشگاه ها و مکان هایی که در این استان و به خصوص شهر بوشهر وجود دارند قابلیت ثبت را دارند و جا دارد که مسئولین ما در این زمینه همکاری لازم را به عمل آورند.

در ادامه گفت: بوشهر دارای ظرفیت های بالایی است که پرداختن به آنها می تواند شهرت خوبی را برای استان به همراه آورد.

مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی کشور نیز افزود: به تصور من بافت قدیم بوشهر از بین رفته بود اما با توجه به بازدیدهایی که در این سفر داشتم متوجه شدم که بافت هنوز ارزش و قابلیت نگهداری را دارد.

فرهاد نظری ادامه داد: حتی ساخت و سازهای جدید در شهر هم باید مرتبط با بافت قدیم انجام شود تا شهر هویت مندی را داشته باشیم.

نظری به سیراف نیز اشاره کرد و گفت: سیراف آوازه بلندی دارد که همه از آن مطلع هستیم. شاید بتوانیم سیراف را به عنوان یک میراث جهانی مطرح کنیم اما ثبت جهانی فقط به ارزش ها بسنده نمی کند و نیمی از پروسه ثبت جهانی به ارزش های ذاتی اثر برمی گردد.

در ادامه جلسه از افرادی که در حوزه میراث معنوی در سال 94 با این اداره کل همکاری کرده بوند تجلیل به عمل آمد و لوح تقدیر به علیرضا رمضانی، مرضیه منصوری زاده، ابراهیم ابراهیمی، حماسه حق پرست، یدالله ذکاوت زاده، شبانکاره و… داده شد.

برای مشاهده منبع این گزارش در پایگاه خبری خلیج فارس روی این لینک کلیک نمایید

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *