نشست هیات موسس خانه فرهنگ وحدتیه با نماینده خانه فرهنگ دشتستان با حضور علیرضا رمضانی

هیات موسس خانه فرهنگ وحدتیه به منظور تبادل اندیشه و ارتقا سطح کیفی فعالیت های فرهنگی و هنری خود با نماینده خانه فرهنگ دشتستان در محل خانه فرهنگ وحدتیه تشکیل جلسه داد.   

به گزارش اتحاد خبر، در این جلسه اعضای هیات موسس خانه فرهنگ وحدتیه به تشریح و ارائه عملکرد یکماهه خود  به علیرضا رمضانی، نماینده خانه فرهنگ دشتستان پرداختند.

در ادامه علیرضا رمضانی ضمن توضیح پیرامون چگونگی فعالیت ها و رسالت سمن ها و تبریک به مناسبت افتتاح خانه فرهنگ وحدتیه گفت: وحدتیه دارای یک موقعیت استراتژیک و جغرافیایی است. این شهر درگاه سبز خلیج فارس و به نوعی دروازه ورودی خلیج فارس است.

وی افزود: توصیه من به خانه فرهنگ وحدتیه فعالیت های میدانی مدون شده به دور از هر گونه فعالیت سیاسی است. ضمن اینکه دغدغه فرهنگ و هنر بومی و محلی منطقه را در اولویت کار خود قرار داده و به معرفی و عرضه فرهنگ بومی محلی این منطقه جغرافیایی به سایر مناطق استان و کشور بپردازید.

رمضانی در ادامه به تشکیل کارگروه و سازماندهی فعالیت خانه فرهنگ با تشکیل یک چارت سازمانی مشخص و با استفاده از نیروهای فعال و متخصص عرصه فرهنگ و هنر وحدتیه تاکید کرده و اظهار داشت: با توجه به فعالیت های انجام شده و وجود پتانسیل موجود در عرصه فرهنگ و هنر، عدم رسانه ای شدن فعالیت ها محل گلایه است. پیشنهاد می کنم کارگروه رسانه خانه فرهنگ وحدتیه به منظور ارتباط با سایت ها و نشریات کشور تشکیل بشود. همچنین تقویم فعالیت های سالانه و تدوین آن توسط اعضای هسته مرکزی خانه فرهنگ پیشنهاد دیگری در جهت مستندسازی و بایگانی فعالیت ها و برنامه های اجرایی است.

علیرضا رمضانی تاکید کرد: مناسبت نوروز پیش روی اولین فعالیت خانه فرهنگ در حوزه گردشگری می باشد. تشکیل غرفه های صنایع دستی و عرضه محصولات بومی-محلی منطقه، تدوین یک دفترچه راهنمای گردشگری با هدف معرفی فرهنگ بومی و معرفی جاذبه های گردشگری شهر وحدتیه، برگزاری ایستگاه راهنمای گردشگران و مسافران نوروزی می تواند در زمره فعالیت های خانه فرهنگ وحدتیه در نوروز ۹۶ باشد که طرح و پیشنهاد اجرایی شدن این برنامه های فرهنگی و گردشگری می بایست جهت همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر تدوین بشود.

نماینده خانه فرهنگ دشتستان در این نشست، عنوان کرد: برگزاری دوره های کوتاه مدت فرهنگی و هنری در قالب تورهای گردشگری اقدامی است که میتوان با هدف ارتقاء سطح علمی اعضای خانه فرهنگ وحدتیه انجام داد. ضمن اینکه این خانه فرهنگ می تواند به طور فصلی تورهای گردشگری را با همکاری سایر اعضا و با مدیریت هسته مرکزی خود برگزار کند. همچنین برگزاری گفتگوهای هفتگی در فضای مجازی و دعوت از فعالان این عرصه به عنوان مهمان جهت گفتگو نیز قابل انجام است. افتتاح حساب به نام خانه فرهنگ وحدتیه و تهیه و انتشار متن های مناسبتی با نشانه خانه فرهنگ وحدتیه نیز مورد تاکید است.

از مباحث پایانی این نشست پیشنهاد ثبت آثار ملی معنوی ناملموس وحدتیه، معرفی مفاخر و اندیشمندان این منطقه و عضوگیری و کشف استعدادهای عرصه فرهنگ و هنر این منطقه بود. در پایان جلسه نماینده خانه فرهنگ دشتستان با همراهی اعضای خانه فرهنگ وحدتیه از ساختمان این سمن دیدن کردند. این ساختمان شامل اتاق مدیریت، سالن نشست های ادبی، نمایشگاه، کتابخانه و اتاق جلسات می باشد. اعضای هسته مرکزی خانه فرهنگ وحدتیه محمد فقیه الاسلام، محمود شبانکاره، محمد دهقائدی، سمیه تراکمه، رضا شبانکاره نژاد، الهام زنده دل ، سمیه دهقانی، محمد صداقت و الهه اسماعیل پور هستند

برای مشاهده منبع این گزارش در وبسایت اتحاد خبر روی این لینک کلیک نمایید

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *